Kawasaki
5. 2. 2009
KAWASAKI
Shozo Kawasaki začal roku 1878 podnikat v loděnici tokijských doků, potom vyráběl lokomotivy, stavěl železniční sklady, mostní stojky, nosníky a další komponenty z oceli. V roce 1937 založil továrnu na letadla a odtud již vedla přímá cesta k výrobě motocyklů. Na konci druhé světové války začala továrna přemýšlet, jakou výrobou nahradit válečný letecký program a rozhodnula se pro výrobu motocyklových motorů. Od roku 1950 zásobovala různé odběratele motory až se propracovala k výrobě svého první samostatného stroje. To se psal rok 1960 a světlo světa spatřil model W1, který byl však „okopírovaným" britským strojem BSA A7. První dodávky patřili především policejním oddílům hlídkujícím při olympijských hrách v Tokiu 1964, což se z marketingového hlediska povedlo a o stroje začal být velký zájem i mezi veřejností. V 70. letech se stal prioritou trh v USA, který se jim podařilo dobýt nebývale výkonným strojem Z1, který dokázal kdykoliv pokořit hranici 200 km/h i ve dvou lidech, což bylo do té doby nevídané. Od té doby se Kawasaki stále zúčastňuje nepsaného boje o nejrychlejší případně nejvýkonnější motocykl světa, ať už šlo o model GPZ 900, ZZR 1100, ZX-12R či další, které budou následovat. Nelze také opomenout výrazné sportovní úspěchy na silničích tratích, ať už se jedná od klasické GP či SBK, ale i motokros a v nedávno minulé době i v dálkových soutěžích.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář